انچه در سناريوي آقاي كردان ديديم يكي از نادرترين اتفاقاتي بود كه رخ داد ما بارها شنيده بوديم در كشورهاي ديگر فلان مقام مملكتي به علل مختلف به پاي ميز محاكمه كشيده شدند اما در سرتاسر تاريخ حكومت جمهوري اسلامي شاهد به ميز محاكمه كشيدن هيچ كدام از مقامات مملكتي نبوديم و به نظر من مجلس نقش يك دادگاه را بازي كرد و به محاكمه يكي از مديران ارشد پرداخت.مجلس فراتر از مسئوليتهاي خود و فارغ ازتوجه به عملكرد تخصصي آقاي كردان در حوزه مسئوليتش در وزارت كشور به محاكمه ايشان با اتهام عدم صداقت در گفتار پرداخت.
هرچند به قول خود آقاي كردان"گناه علي كردان چه بود" جائي كه از اين دست موارد در بين مديران سطح بالا و حتي مياني كشور كم نيست جاي سوال است كه چگونه و چرا قرعه به نام ايشان افتاد و به اين حد موضوع رسانه اي شد. رئيس جمهور آقاي احمدي نژاد نيزبه زبان بي زباني همين مطلب را بيان كرد كه اگر قرار است موضوع كردان بررسي شود سوابق تحصيلي تمام مديران سال 64 به اين طرف بايد مورد بررسي قرار گيرد كه ناخود آگاه آدم ياد اين بيت مي افتد كه "گرشرط شود كه مست گيرند/هر آنكه هست گيرند" .چندي قبل شنيدم ريشه پرونده كردان از سازمان بازرسي كشور بوده كه توسط يكي از كارشناسان آن سازمان پرونده به مجلس تقديم شده است يعني همان جائي كه مدير وقت ان وزير اسبق كشور (آقاي پورمحمدي ) و از مهره هاي اصلي وزارت اطلاعات در سرتاسر حكومت سي ساله جمهوري اسلامي بوده است.شايد با كنار هم گذاشتن چند تكه پازل كنار يكديگر" علت پيگيري موضوع اقاي كردان روشنتر شود.
به هرحال چه مجلس بازيگر كارگردان ديگري شده باشد يا خود به تنهائي به پاسباني رسالت خود پرداخته باشد شروع خوبي براي صداقت محوري رقم خورده است و خواسته يا ناخواسته مجلس امتياز ممتاز در اين قضيه گرفته است كه البته دور از اتظار نيست اين آتش افروخته شده دامنگير افراد ديگري نيز در آينده نزديك باشد و پرونده هاي ديگري از اصحاب مجلس و احزاب و مديران دولتي ... رو شود.چراكه جنگ تازه شروع شده و طبق قانون نيوتن براي هر عملي عكس العملي است مساوي آن....
صداقت يكي از بزرگترين تعاليم آسماني است و در مكتب اسلام نيز به شدت محوريت دارد اما در سه دهه اخيرخصوصا با بهانه مصلحت و امنيت اين مهم به مسلخ برده شده است و اميدوارم مديران مملكت هشيار شده باشند تا اين فريضه مورد بازبيني عملي واقع شود.
اگرچه آقاي كردان به حق بد شانس ترين مدير سي ساله جمهري اسلامي بوده است اما ثواب نهضت مبارزه با كردانيسم نثار ايشان و خاندانش باد كه هر روز شاهد رسوائي افرادي باشيم كه سنگ تشيع به سينه و مهر تعبد بر پيشاني سائيده اند اما دستانشان آلوده به فساد است.
+ نوشته شده در جمعه هفدهم آبان ۱۳۸۷ساعت 14:19  توسط آرش |
همت جانانه...ما را در سایت همت جانانه دنبال میکنید
برچسب: كردانيسمي, نویسنده: بازدید: 109