شباهت زن و محيط زيست

خرید بک لینک

در تعاليم ديني و تربيت اجتماعي به كرات در مورد كرامت و اهميت جنس مونث شنيده و خوانده ايم تعابير خيلي بلندي در اين مورد داريم اما در عمل چقدر به زنان در جامعه ما ميدان داده مي شود در طول سي سال جمهوري اسلامي چقدر از اين جنس جامعه در مديرت مملكت استفاده مفيد شده است البته موافقم اساس انتخاب بايد شايسته سالاري باشد ولي واقعا بي انصافي است كه بگوئيم در جامعه زنان فرهيخته مملكتمان گزينه قابل رقابت با مردان نبوده است در وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارتخانه بهداشت و درمان تقريبا نيمي از پرسنل از بانوان مي باشند اما در سي سال گذشته هيچوقت امكان وزارت اين دو مجموعه به بانوان نرسيده است. عليرغم شعارها و تلاشهاي جسته گريخته در عرصه هاي مختلف براي پررنگ كردن نقش زنان در مديريت جامعه چقدر براي زنان در سياستگذاريهاي كلان و مديريت مملكت نقش محوري قائل بوده اند؟؟

محيط زيست مملكتمان واقعا سرمايه غير قابل برگشت مردم ايران و جهان است و همه اذعان مي كنند گونه هاي گياهي و حيواني اين مملكت سرمايه آيندگان است و غير قابل برگشت است و در حال نابودي است پوشش هاي جنگلي ناچيز اين مملكت در طول سي سال گذشته كاهش داشته است رشد بي رويه جامعه شهري و صنعتي بدون در نظر گرفتن استانداردهاي زيست محيطي " صيد و شكار بي رويه ماهيان پرندگان و حيوانات وحشي به دلايل اقتصادي به مسلخ كشاندن محيط زيست را ايجاد كرده است و ما را به آدرسي هدايت مي كند كه آخر سر ما مي مانيم يك جامعه آهني بدون روح كه ترجمه اي ناقص و گاها غلط از يك جامعه صنعتي است كه بچه هاي ما بايد حيات وحش را از طريق فيلم هاي تلويزيوني ببينند و حسرت گذشته را بخوربم. ما شاهد از دست دادن تعداد زيادي از گونه هاي ارزشمند گياهي و حيواني مملكت بوده ايم و خيلي از گونه ها نيز در حال انقراض بوده و تلاشهاي انجام شده فعلي براي ممانعت از انقراض برخي ديگر كافي نبوده و برخي ديگر گونه ها نيز به اذعان كارشناسان در حال انقراض مي باشد "خوب واقعا چقدر مديران اين مملكت محيط زيست و مشكلات آنرا جدي گرفته اند و به آن اولويت داده اند؟؟

حال براي حفاظت محيط زيست با اين معضلات سازماني وجود دارد باحدود سه هزار نيروي مسلح كه به عنوان محيط بان به حفاظت محيط زيست در صعب الورود ترين مناطق كوه و جنگل و دريا مي پردازند تا مانع شكار بي رويه و بهره برداي غيرقانوني از جنگل و پوشش گياهي گردند و ادارات محيط زيست در تمامي شهرستانها دارند كه كارشناسان زحمت كش آن بايد با ساخت و سازهاي متجاوز به محيط زيست و كارخانجات آلوده ساز و ... مقابله كنند بدنه نيروهاي زحمت كش اين سازمان تقريبا 95درصدمردان تشكيل مي دهند . رئيس اين سازمان در دو دوره گذشته از بانوان انتحاب شده است حال با فرض شايستكي دو مدير مربوطه"آيا چنين انتخابي يك بي حرمتي آشكار به طبيعت و جامعه زنان نيست.چه سنخيتي شما در اين انتخاب پيدا مي كنيد مگر اينكه آنرا يك عوام فريبي افكار عمومي نيست يعني سهم زنان از هيئت وزيران اين است و آيا تناسبي بين اين شغل و يك مدير زن وجود دارد؟من تنها شباهتي كه بين دو واژه زن و محيط زيست پيدا كردم مظلوميت اين دو واژه و با كمال شرمندگي به مسخره گرفتن زن و محيط زيست توسط مديران مملكتمان مي باشد.

+ نوشته شده در دوشنبه بیستم آبان ۱۳۸۷ساعت 19:28&nbsp توسط آرش |

همت جانانه...

ما را در سایت همت جانانه دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 113 تاريخ: جمعه 19 آبان 1396 ساعت: 18:16

صفحه بندی