امروز که راهپیمائی اربعین حسینی در کشورمان مورد توجه خاص واقع شده است از خودم می پرسم ؛ دولت چرا نقش خود را فراموش کردهاست و تلاش دارد مستحبات را به واجبات ترجیح دهد.مردمکار خودشانرا بلدند هزار و چهارصد سالاست که یاد و خاطره و عشق سید الشهدا را عاشقانه حفطکرده اندحتیزمانیکه برای عزاداریایشان دست و سر می دادند باز هم اینرابطه قطعنشد.
امروز دولت برای هر چه پر شکوهتر شدناین مراسم تلاش و همت جانانه ای با بسیج دههاهزار نیروی امنیتی و تقریبا تمام طرفیت صدا وسیما دولتی به خرج داده است دست مریزاد؛ اما ایکاش می شد دولت این کار را برایخیلی کارها دیگر که وطیفهداتی دولت است انجام می داد از انجمله میت انبه موارد زیر اشاره کرد.
بحران ابیکهمملکت با ان مواجه است و سالیانه سی میلیارد متر مکعب اب بیشتری از دخایرکشور مصرف می شود.با مدیریت بسیار ضعیف اب.هر سال تراز ابی.کشور منفی تر می شود . صمن مدیریت علط آب درحوزه های مختلف صنعتی وابیاری ... بعصا محصولاتی هم که با راندمان بهره وری پایین به نتیجه میرسند به علت عدم نیاز سنجی مناسب آنقدربی قیمت می شوند که برای کشاورز نمی صرفد انرا از زمینکساورزی جمع کند. همه ما هر سال شاهد یک مورد از این موضوعات همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و .... بوده ایم. امسال شاهد وصعیت نامناسب هلو و سال قبل مرکبات و هندوانه بودیم. برای پرورش هر کیلو هلو حدود 200 کیلو اب صرف می شود . امسال حداقل حدود پانصدتن هلو روی دست باغداران ماند که معنی ان این است که جدای از ضررو زیان مادی فراوان صد میلیون متر مکعب هم ابهدر داده ایم
+ نوشته شده در جمعه نوزدهم آبان ۱۳۹۶ساعت 15:26  توسط آرش |
همت جانانه...ما را در سایت همت جانانه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 118